donderdag 29 september 2011

Eerste observatie in de stageschool.

Op dinsdag 27 september 2011 was het eindelijk zover. Ik had mijn eerste observatie in de eerste kleuterklas. Spannend? Ja, dat kon je wel zeggen! Ik vertrok om 7u20 met de bus naar Meulebeke. Eenmaal daar aangekomen ging ik te voet naar de school "Sint Lutgardis". Ik was er veel te vroeg dus stond ik voor een gesloten poort. Om 8u kon ik binnen, ik mocht meteen doorlopen naar de speelplaats van de kleuters. Toen de bel ging moesten alle kleuters tegen het muurtje staan. Ik mocht ze helpen begeleiden naar hun klas. Eerst hielp ik met de jasjes uitdoen. Na het uitdoen van hun jasje gingen we in de kring zitten. We zongen liedjes, luisterden heel aandachtig naar juf Claudine,... Daarna mochten de kleuters spelen of stempelen. Bij het stempelen werkten ze rond het thema rood, blauw en geel. Bij het middagmaal moest ik ook helpen. Ik moest de kinderen helpen eten geven, water inschenken,... Het was heel leuk om de kleuters bezig te zien. Het was een super leuke ervaring en ik ben er zeker van dat er  nog zo'n momenten zullen komen!Site van de stageschool

Geen opmerkingen:

Een reactie posten